آیا کاربرد API در سیستم های تلفن تحت شبکه را می دانید

آیا کاربرد API در سیستم های تلفن تحت شبکه را می دانید⁉️

✅سیستمهای زیادی در یک شرکت باید بصورت بلادرنگ با یکدیگر سینک شوند و همزمان با هم کارها را پیش ببرند تا خروجی مطلوبی را به همراه داشته باشند. اما تا به حال آیا به این فکر کردید که این سیستم ها چطگونه با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند؟

در شرکت، کارمندان از سیستم های متفاوتی برای انجام وظایفشون استفاده می کنن

به عنوان مثال

سیستم CRM یکی ازابزار های سودمند جهت نمایش اطلاعات فروش هست که می تونه به ما در مدیریت مشتریان کمک بسزایی بکنه

یک سیستم تلفنی، که ما به اون PBX میگیم، می تونه به ما برای ارتباط با مشتری کمک کنه.

اگر بخوایم با مشتری ای تماس بگیریم که اطلاعات تماس اون در CRM ثبت شده، کاری که باید بکنیم یک کلیک کردن ساده هست تا شماره موجود در CRM رو به  PBX ارتباط بدیم

به این ترتیب دو تا سیستم کاملا مجزا به راحتی باهم دیگه ادغام میشن

اما چطور این  پروسه کار می کنه؟

اینجاست که باید از قابلیت API متشکر باشیم

API  مخفف Application programming interface هستش یا همون اًپ رابط برنامه نویسی.

برای اینکه کاربرد اون رو راحت تر توضیح بدیم باید بگیم API مثل یک نامه رسان می مونه که یک سری اطلاعات رو از یک سیستم دریافت میکنه و به سیستم دیگه اعلام میکنه چکار باید انجام بده و سپس پاسخ میده که آیا پیغام دریافت شده، رسانده شده یا نه.

پس در این حالت با توجه به مثالی که قبلا زدیم، API رابط میان CRM و IPPBX محسوب میشه .API در خواست رو از CRM میگیره

….فرمان رو به IPPBX مبنی بر برقراری یک تماس خارجی از تلفن داخلی اعمال میکنه و سپس IPPBX به CRM از طریق API تأییدیه دریافت پیغام رو میده و همزمان فیدبک تماسی که باید برقرار بشه رو هم اعلام میکنه.

به این ترتیب ما می تونیم از CRM برای برقراری تماس بواسطه سیستم تلفنی استفاده بکنیم

ولی درواقع کاری که API انجام میده بیش از یک رابط ساده برای IPPBX هست
IPPBX به طور همزمان چندین قابلیت از جمله  extensions ، IVR ،   کیو و CDR رو پشتیبانی میکنه.
رابط API کمک میکنه تا این قابلیت ها در یک پلت فورم سوم با همدیگه ادغام بشن تا کارایی بیشتری داشته باشن و در عین حال باعث سرعت بخشیدن به کارها میشه

برای کسب اطلاعات بیشتر، ما رو در وبسایت و پیج یستارایران دنبال کنید.